
Netflix har nylig åpnet sin første permanente temapark, "Netflix House", i King of Prussia, Pennsylvania. Denne 10 000 kvadratmeter store attraksjonen ligger inne i et kjøpesenter og tilbyr gratis inngang for besøkende. Parken gir fans muligheten til å fordype seg i interaktive opplevelser basert på populære Netflix-serier som "Stranger Things", "Squid Game" og "Bridgerton".
Besøkende kan delta i ulike aktiviteter, nyte tematiserte mat- og drikkeopplevelser og kjøpe eksklusivt merchandise relatert til deres favorittserier. Netflix' markedsføringssjef, Marian Lee, uttalte at selskapet ønsket å skape en tilgjengelig destinasjon hvor fans kan oppleve sine favorittserier i virkeligheten.
Etter suksessen med midlertidige pop-up-opplevelser har Netflix besluttet å investere i permanente lokasjoner. I tillegg til Pennsylvania-planene inkluderer åpning av "Netflix House" i Dallas, Texas, 11. desember 2025, og en tredje lokasjon i Las Vegas innen 2027. Las Vegas-lokasjonen vil være plassert på The Strip og vil tilby unike programmeringer tilpasset byens karakter.
Disse initiativene markerer Netflix' inntreden i den fysiske underholdningssektoren, og gir fans nye måter å engasjere seg med selskapets innhold utover strømmetjenesten.