
Starbucks' lansering av den begrensede 'Bearista'-koppen har skapt stor oppstandelse blant kunder over hele USA. Koppen, en 20-unse glasskopp formet som en teddybjørn med en grønn lue, ble introdusert som en del av selskapets 2025-høytidskolleksjon og priset til $29,95.
Etter lanseringen den 6. november ble koppen raskt utsolgt i mange butikker, noe som førte til lange køer og kaotiske scener. Flere kunder rapporterte om at de ankom butikkene tidlig om morgenen, bare for å finne ut at koppen allerede var utsolgt. Noen hevdet også at ansatte hadde kjøpt opp koppene før åpningstid.
Den begrensede tilgjengeligheten har ført til at koppen nå videreselges på nettsteder som eBay for mellom $150 og $400, med enkelte oppføringer som når opp til $1 000.
I en uttalelse har Starbucks beklaget situasjonen:
"Til tross for at vi sendte flere Bearista-kopper til kaffehusene enn nesten noe annet merchandise-element denne høytidssesongen, ble Bearista-koppen og noen andre varer raskt utsolgt. Vi forstår at mange kunder var begeistret for Bearista-koppen og beklager den skuffelsen dette kan ha forårsaket."
Det er foreløpig uklart om Starbucks planlegger å restokke 'Bearista'-koppen i fremtiden.